آزربایجان وار اولسون ایسته میین کور اولسون

آنا دیلی هر میللتین گوجودور

آزربایجان وار اولسون ایسته میین کور اولسون

آنا دیلی هر میللتین گوجودور

آرتان،پدیده ۷ ساله جشنواره موسیقی موغام

b1681   

 هنرمند کم سن و سال شهرمان با درخشش در جشنواره منطقه ای موسیقی موغام نشان داد که می تواند ستاره ای در آسمان موسیقی آذربایجان باشد.

به گزارش آذپرس، آرتان ۷ ساله اجرای خوبی در جشنواره موسیقی موغام داشت و تحسین داوران و حضار را برانگیخت. پدر آرتان در مورد علاقه پسرش به موسیقی می گوید: شاید باورتان نشود ولی او از زمانی که ۲ سال بیشترنداشت علاقه اش به موسیقی را نشان می داد و رفته رفته شروع به کار کرد.

او بیان می کند: آرتان از همان بچگی و اکنون که ۷ سال سن دارد با هم سن و سالانش متفاوت بود به طوری که هر گاه بچه های دیگر سراغ اسباب بازی می رفتند او یک آلت موسیقی پیدا کرده و خود را با آن سرگرم می کرد.

پدر آرتان نیز علاقه خاصی به آواز دارد و به گفته خودش زمانی خوانندگی می کرد اما به صورت رسمی دنبال نکرده است.

آرتان در حال حاضر در آواز شاگرد ناصر عطاپور است و حتی تاکنون اجراهایی در سایر شهرهای کشور از جمله تهران، اورمیه و مراغه داشته است.

پدرش در ادامه می گوید: در اردیبهشت ماه سال ۹۳ آرتان در تالار وحدت تبریز اجرا خواهد داشت و در حال حاضر خود را برای آن اجرا آماده می کند.

وی می گوید: اجراهای آرتان علاوه بر اینکه مورد توجه استادهای داخلی قرار گرفته است، نظر اساتید کشور آذربایجان را نیز جلب کرده است و پیشنهاد داده اند تا آرتان را برای تحصیل موسیقی به آن کشور بفرستیم که فعلا به دلیل مسائل خانوادگی موفق به این کار نشده ایم. 

حمایت معنوی از هنرمند مهم تر از حمایت مادی

او معتقد است که باید حمایت معنوی از هنرمندان صورت بگیرد و ادامه می دهد: هرگاه کلمه حمایت را گفته ایم این گونه به نظر می رسد که خواهان حمایت مادی مسئولان هستیم اما اینگونه نیست و در حال حاضر بیشتر انتظارداریم تا مسئولان حمایت معنوی از هنرمندان به عمل بیاورند.

او برگزاری جشنواره ها را نوعی حمایت معنوی به حساب آورده و میگ وید: در خلال برگزاری جشنواره هنرمندان جوان و حتی کم سن و سال فرصت ارائه اثر پیدا می کنند و این از نظر معنوی حامی هنرمند می شود و خواهان تداوم این جشنواره ها هستیم تا حس رقابت هنرمندان در سال های آینده بیشتر و منجر به پیشرفت شود.

آرتان فربخت برادری بزرگتر از خود به نام آتیلا دارد که او نیز در حال حاضر به تار آذربایجانی علاقه مند بوده و یادگیری تار آذربایجانی را شروع کرده است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد