آزربایجان وار اولسون ایسته میین کور اولسون

آنا دیلی هر میللتین گوجودور

آزربایجان وار اولسون ایسته میین کور اولسون

آنا دیلی هر میللتین گوجودور

اخبار تکمیلی از بازداشت شدگان اورمیه

 اورمیه اورمو ارومیه آذربایجان دریاچه ارومیه اورمیه اورمو

به گزارش خبرنگار اویان نیوز، پنجشنبه ۶ تیر ۹۲ ماموران امنیتی ۳۶ تن از فعالین آذربایجانی را هنگام عزیمت به دامنه های سهند در پل میانگذر شهید کلانتری اورمیه بازداشت کرده اند .این فعالین جهت حضور در مراسمی که قرار است بمناسبت  گرامیداشت ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با شکنجه و نیز گرامیداشت  سال پروفسور زهتابی در دامنه ای سهند برگزار گردد اورمیه را به مقصد دامنه های سهند ترک کرده بودند . در بین بازداشت شدگان حضور ۸ تن از بانوان فعال آذربایجانی گزارش شده است.

پس از بازداشت فعالین ماموران امنیتی با انتقال ایشان به پاسگاه شهید کلانتری پل میانگذر شهید کلانتری اقدام به ضرب و شتم این فعالین نمودند. در این ضرب و شتم چندین نفر از فعالین آذربایجانی زخمی و حال سمیه علی دوست یکی از دختران بازداشت شده وخیم گزارش شده است.

 

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی پریا خلیل زاده (عضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران)، سئودا خلیل زاده، معصومه پریوژ، زهرا زاد قاسم، حسین زاد قاسم، توحید حسنی، سعید لطفی، سعید عبدی را به اداره اطلاعات اورمیه انتقال داده اند.

 

همچنین سمیه علی دوست (استاد دانشگاه اورمیه در فیزیک اتمی و ملکولی)، وحید فائزپور( وبلاگ نویس)، میثم آزادی (فعال مدنی)، غلام قلیزاده (فعال مدنی)، وحید نصیبی،مرتضی زرین ، نیما حسنی ، سینا حسنی ، عرفان ، سیما ساکنی، میلاد کولانی (سابوتای) همچنان در پاسگاه شهید کلانتری در بازداشت بسر می برند ؛ احتمال می رود این فعالین به اداره اطلاعات تبریز منتفل شوند.

 

گفتنی است عصر امروز ۶ تیر ۹۲ مراسمی در دامنه های سهند به مناسبت ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با شکنجه و حمایت از قربانیان شکنجه و یادکرد از پروفسور زهتابی به عنوان بزرگترین قربانی شکنجه در آذربایجان وهمچنین گرامیداشت سال ۲۰۱۳ بعنوان سال پروفسور زهتابی تدارک دیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد